Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

Λέσχες ανάγνωσης για παιδιά Δημοτικού & Γυμνασίου… στην πόλη μας


Αγαπητοί Γονείς & Εκπαιδευτικοί, η Βιβλιοθήκη του Δήμου Ηρακλείου Αττικής, στην προσπάθειά της...
να φέρει τα παιδιά πιο κοντά στην ουσιαστική ανάγνωση, λειτουργεί από το 2014 και συνεχίζει και την καινούργια σχολική σεζόν «Παιδικές Λέσχες Ανάγνωσης για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και για όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου».
Μετά δε και από την επιτυχημένη αυτή προσπάθεια προχωρά στη δημιουργία Παιδικής Λέσχης Ανάγνωσης για παιδιά του Γυμνασίου (13-15 ετών), την καινούργια σχολική χρονιά από τον Οκτώβριο του 2015 και απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε κάθε ενδιαφερόμενο μαθητή. Τον συντονισμό θα αναλάβει η εθελόντρια εκπαιδευτικός Μαρία Βαγιάκου.
Στόχος μας είναι να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με ένα βαθύτερο τρόπο ανάγνωσης, να αναπτύξουν τη φιλαναγνωσία τους και να συζητήσουν μέσα από κατάλληλα βιβλία "οδηγούς" θέματα που τα απασχολούν και τα προβληματίζουν.
Οι ομάδες θα αποτελούνται από 30 παιδιά και θα χωριστούν σε  δύο τμήματα και οι συναντήσεις θα περιλαμβάνουν ομαδική ανάγνωση τμημάτων του βιβλίου, συζήτηση και επεξεργασία πάνω στα κύρια θέματα που θίγονται στο βιβλίο, καθώς και σχετικά παιχνίδια ή άλλες δραστηριότητες (π.χ. ζωγραφική/εικονογράφηση του βιβλίου, δραματοποίηση, προβολή ταινίας, μουσική, επίσκεψη σε χώρο σχετικό με το θέμα, πρόσκληση του συγγραφέα κ.ά.). Η επιλογή των θεμάτων και των βιβλίων θα γίνεται με βάση τις προτιμήσεις και τις ανάγκες των παιδιών.
Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται μία φορά το μήνα, Τετάρτη απόγευμα 5:15-6:15μμ. ή 6:30-7:30μμ. (Δηλώστε προτίμηση) Εάν υπάρχει δυσκολία ως προς το προτεινόμενο ωράριο, το δηλώνετε στη Γραμματεία της Βιβλιοθήκης.
Οι εγγραφές θα γίνονται στη Γραμματεία της Βιβλιοθήκης έως 30/9/2015 και θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας λόγω των περιορισμένων θέσεων.
                                                
Λέσχες ανάγνωσης για παιδιά Δημοτικού
Αγαπητοί γονείς & δάσκαλοι, η Βιβλιοθήκη του Δήμου Ηρακλείου Αττικής, στην προσπάθειά της να αναπτύξει νέες υπηρεσίες για τα παιδιά - μέλη της και να τα φέρει πιο κοντά στην ουσιαστική ανάγνωση, λειτουργεί Παιδικές Λέσχες Ανάγνωσης για μαθητές από το Μάιο του 2013 (αρχικά πιλοτικά και σταδιακά σε πλήρη λειτουργία).
Στόχος μας είναι να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με ένα βαθύτερο τρόπο ανάγνωσης, να αναπτύξουν τη φιλαναγνωσία τους και να συζητήσουν μέσα από κατάλληλα «βιβλία-οδηγούς» θέματα που τα αφορούν και τα προβληματίζουν.
Μετά από την μεγάλη ανταπόκριση παιδιών και γονέων και την επιτυχία που έχουν σημειώσει οι Λέσχες για παιδιά, η Βιβλιοθήκη συνεχίζει τη λειτουργία τους και απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε κάθε ενδιαφερόμενο μαθητή για να οργανώσει τα νέα τμήματα που θα λειτουργήσουν από τον Οκτώβριο 2015.
Με εθελοντές εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς, κάθε Τετάρτη απόγευμα αφιερώνεται σε μια συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα και το πρόγραμμα για το Δημοτικό έχει ως εξής: η κ. Ελένη Σαμούρη είναι υπεύθυνη για τις ηλικίες 6-8 ετών (Α’, Β΄, Γ¢ τάξη Δημοτικού) και η συνάντηση έχει οριστεί για την 1η Τετάρτη κάθε μήνα (έναρξη 7 Οκτωβρίου). Ο κ. Δημήτριος Καμπούρης είναι υπεύθυνος για τις ηλικίες 9-12 ετών (Δ’, Ε΄, ΣΤ¢ τάξη Δημοτικού) και η συνάντηση έχει οριστεί για την 3η Τετάρτη κάθε μήνα (έναρξη 21 Οκτωβρίου). Οι ομάδες αποτελούνται από 25 παιδιά και χωρίζονται σε δύο τμήματα:5:15-6:15μμ. το πρώτο και 6:30-7:30μμ. το δεύτερο.
Οι συναντήσεις περιλαμβάνουν ομαδική ανάγνωση του βιβλίου που έχει επιλεχθεί, συζήτηση και επεξεργασία πάνω στα κύρια θέματα που θίγονται (χωρίς να αναπαράγεται η ατμόσφαιρα της σχολικής τάξης), καθώς και σχετικά παιχνίδια ή άλλες δραστηριότητες (πχ. ζωγραφική ή εικονογράφηση του βιβλίου, δραματοποίηση, προβολή ταινίας, μουσική, πρόσκληση του συγγραφέα κ.ά.). Η επιλογή των θεμάτων και των βιβλίων γίνεται με βάση τις προτιμήσεις και τις ανάγκες των παιδιών, μετά από συνεργασία των βιβλιοθηκονόμων με τους υπεύθυνους των Λεσχών.

Οι εγγραφές για τις Λέσχες θα γίνονται στη Γραμματεία της Βιβλιοθήκης ως την Τετάρτη 30/9/2015 και θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας λόγω περιορισμένων θέσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: