Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014

Αιτίες που δημιουργούνται οι σχολικές αποτυχίες!!!

Από την  Δημουλή Σίλεια  Ψυχολόγος, MSc


Ας ξεκινήσουμε απαριθμώντας τις ΑΙΤΙΕΣ που δημιουργούνται οι σχολικές αποτυχίες. Αν δεν υπήρχε αυτός ο φόβος δεν θα είχαμε άλλωστε όλες αυτές τις πιέσεις...


Σωματικός παράγοντας:
Σε αυτόν τον τομέα ανήκουν όλα όσα σχετίζονται με την υγεία του παιδιού. Σίγουρα η οποιαδήποτε ασθένεια ή και μικροενόχληση είναι παράγοντες που κάνουν το παιδί να αποσπάται και να μην έχει κέφι για διάβασμα. Ακόμα και αν το παιδί έχει πρωτο- βάλει σιδεράκια είναι πιθανό να επηρεαστεί το διάβασμά του.
Η στέρηση του παιχνιδιού αλλά και η στέρηση του καθαρού αέρα είναι στοιχεία που ρίχνουν τις λειτουργίες του παιδιού και δεν το αφήνουν να αποδώσει όσο ίσως θα απέδιδε.
Επίσης, εδώ θα συμπεριλάβουμε τις περιπτώσεις όπου υπάρχει κακή λειτουργία των αισθητήριων οργάνων. Έτσι, ένα παιδί που δεν βλέπει ή δεν ακούει καλά είναι λογικό να μην μπορεί να αποδίδει στο βαθμό που το κάνουν οι υπόλοιποι συνομήλικοι του.
Το παιδί χρειάζεται:
Τόσο να παίζει σε καθημερινή βάση όσο και να βρίσκεται σε καθαρό αέρα. Ακόμα και αν μπορούσε να βάλει στο καθημερινό του πρόγραμμα μια μονό-ωρη ή και δίωρη βόλτα στο πάρκο, για παράδειγμα.
Επιπλέον, το παιδί χρειάζεται 10 ώρες ύπνο την ημέρα, κάτι που δεν τηρείται στις μέρες μας λόγω των ενασχολήσεων  του παιδιού.
Τα όρια και το να είναι τακτικό στο πότε θα διαβάσει, πότε θα παίξει και πότε θα πέσει για ύπνο είναι κάτι που τα βοηθάει.
Πνευματικός παράγοντας:
Αφορά το γεγονός ότι τα ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ  παιδιά είναι αυτά που έχουν δείκτη νοημοσύνης στο μέσο όρο των παιδιών της ηλικίας του. Όταν υστερεί  ένα παιδί σημαίνει πως κάτι γίνεται με τον δείκτη νοημοσύνης του.
Τα παιδιά στα οποία φαίνεται η καθυστέρηση είναι και η περίπτωση που οι γονείς θα μεριμνήσουν για να μπουν σε κάποιο ειδικό σχολείο.
Υπάρχουν, όμως, και παιδιά τα οποία δεν έχουν εμφανή σημάδια νοητικής υστέρησης και απλά δείχνουν μια δυσκολία.
Αυτά τα παιδιά δεν θεωρούνται καθυστερημένα νοητικά απλά έχουν μια γενική δυσκολία στην κατάκτηση σταδίων και για αυτό είναι καλό να ανατρέξουμε στο ιστορικό τους και να δούμε πόσο αργοπόρησαν να ισορροπήσουν το κεφάλι τους, να βαδίσουν ή να μιλήσουν κα. Επειδή ακριβώς δεν είναι παιδιά με υστέρηση δεν γίνεται λόγος για να πάνε σε ειδικό σχολείο. Όμως, γίνεται λόγος για να ενταχθούν σε Το θέμα μας μπλέκει από: όρια, θετική διατύπωση, επικοινωνία και μελέτη .
ένα πιο εύκολο σχολικό περιβάλλον όπου τα μαθήματα δεν θα το πιέζουν τόσο.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Στη προκειμένη περίπτωση οι γονείς δεν έχουν τη δυνατότητα να καταλάβουν αν όντως υπάρχει κάποιο θέμα καθυστέρησης στα παιδιά τους και για αυτό το λόγο δεν μπορούν να τα βοηθήσουν. Πολλές φορές, ακόμα και αν το υποψιάζονται δεν το δέχονται ΟΜΩΣ. Αυτό είναι πολύ δύσκολο για όλο το σύστημα της οικογένειας καθώς οι γονείς πιέζουν το παιδί έχοντας υπερβολικές αξιώσεις, ενώ το παιδί χάνει το ηθικό τους και την πίστη στις δυνατότητές του.
Οι γονείς ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ αφού έρθουν σε επαφή με τον δάσκαλο να διαλέξουν ένα σχολείο χαμηλότερων απαιτήσεων. Έτσι το παιδί θα βελτιωθεί θεαματικά και θα κερδίσει τη θέση του στην κοινωνία. Σημαντικό είναι οι γονείς να πάψουν να βλέπουν ως εν δυνάμει επιστήμονες τα παιδιά τους, καθώς πολλά δεν θα γίνουν τόσο γιατί δεν μπορούν όσο και γιατί δεν το θέλουν.
Ψυχολογικός παράγοντας και συμπεριφοράς:
Είναι ο παράγοντας που δεν αφορά τις δύο πρώτες περιπτώσεις. Με άλλα λόγια εδώ ανήκουν τα παιδιά που έχουν ψυχολογικές διαταραχές. Είναι τα λεγόμενα άτακτα παιδιά, τα αδιάφορα ή αφηρημένα που σπέρνουν την αταξία στο σχολείο αλλά και στο σπίτι.
Αυτά τα παιδιά έχουν κατά καιρούς χαρακτηριστεί με διάφορα επίθετα, όπως ΑΔΙΑΦΟΡΑ, ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ, ΑΦΗΡΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ που αυτομάτως απενοχοποιούν τους γονείς οι οποίοι δεν κάνουν κάτι για τη βελτίωση της κατάστασης των παιδιών αυτής της κατηγορίας.

Ευτυχώς με την ανάπτυξη της ψυχολογίας υπάρχει η δυνατότητα εντοπισμού αυτών των διαταραχών… (http://babyradio.gr/)

Δεν υπάρχουν σχόλια: