Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Κώδικας Καλής Συμπεριφοράς… στο σχολείο!!!


Επειδή σε τούτη τη χώρα όλα τα ξέρουμε και για όλα έχουμε άποψη, δεν είναι ντροπή να κάνουμε ένα φρεσκάρισμα στη μνήμη μας και να πούμε και μια κουβέντα στα βλαστάρια μας, μιας και η σωστή διαπαιδαγώγηση του παιδιού, ξεκινάει από το ίδιο μας το σπίτι…


Α.  ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Το πρωί έρχομαι έγκαιρα και εκτελώ οποιαδήποτε καθήκοντα ή υπευθυνότητες που μου έχουν ανατεθεί.  Φροντίζω να κρατώ την τάξη καθαρή, όμορφη και συγυρισμένη.
Έρχομαι πάντα διαβασμένος, με τη τσάντα μου συγυρισμένη, έχοντας μόνο τα βιβλία και τα τετράδια της ημέρας.
Παρακολουθώ το μάθημα, χωρίς να ενοχλώ ή να διακόπτω τους συμμαθητές και τους δασκάλους μου.
Συμμετέχω στο μάθημα, αφού σηκώσω το χέρι μου και πάρω άδεια για να μιλήσω.
Συνεργάζομαι με τα παιδιά της ομάδας μου.  Εκφράζω τις απόψεις μου, ακούω και σέβομαι τις απόψεις των άλλων, ακόμα  και αν διαφωνώ.
Αποδέχομαι την άποψη των άλλων, σέβομαι την προσπάθειά τους και δεν κοροϊδεύω τα λάθη ή τα ελαττώματά τους.
Συμπεριφέρομαι σωστά σε όλους τους δασκάλους του σχολείου και όχι μόνο στο/στη δάσκαλο/α της τάξης μου.
Σέβομαι τον εαυτό μου και τους συμμαθητές μου και συμπεριφέρομαι σε όλους με ευγένεια.
Σέβομαι όλους τους συμμαθητές μου ανεξάρτητα από την καταγωγή τους.
Αναγνωρίζω πως όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα και είμαστε ίσοι μεταξύ μας.

Β.  ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ
Το διάλειμμα βγαίνω στην αυλή.  Δε μένω στην τάξη για λόγους ασφαλείας, αλλά και για να ανανεωθεί ο αέρας της αίθουσας.
Χρησιμοποιώ με προσοχή τις σκάλες, χωρίς να τρέχω και να σπρώχνω.
Όταν παίζω έξω στην αυλή φροντίζω να μην εκθέτω σε κίνδυνο ούτε τον εαυτό μου, ούτε τους συμμαθητές μου.
Λύνω ειρηνικά, ήρεμα, με διάλογο και με βάση τις δημοκρατικές αρχές, τις διαφορές που έχω με τους συμμαθητές μου. Αν δεν μπορώ να τις λύσω καταφεύγω στους βοηθούς παιδονόμους ή στους δασκάλους που βρίσκονται στην παιδονομία.
Περιμένω πάντα τη σειρά μου στην καντίνα, στις βρύσες ή στα παιχνίδια.
Δε βγαίνω έξω από την αυλή του σχολείου για ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ.
Σέβομαι και δεν προκαλώ ζημιές σε γειτονικά σπίτια και αυλές και κυρίως στα διερχόμενα αυτοκίνητα ή πεζούς.

Γ.  ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Χρησιμοποιώ τις λέξεις «ευχαριστώ» και «παρακαλώ», είμαι ειλικρινής και ζητώ «συγγνώμη» όταν χρειαστεί.
Χαιρετώ με ευγένεια τους δασκάλους μου, τους φίλους μου, τους γνωστούς μου.

Δ.  ΣΩΣΤΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
Φροντίζω να είμαι πάντα καθαρός/ή και φορώ καθαρά ρούχα.
Διατηρώ καθαρά την αυλή, την τάξη, το θρανίο μου.
Διατηρώ τα βιβλία και τα τετράδια μου σε καλή κατάσταση.
Βοηθώ και ενισχύω τις προσπάθειες για καλλωπισμό του σχολείου.
Βοηθώ και ενισχύω τις προσπάθειες του σχολείου για προστασία του περιβάλλοντος (ανακυκλώνω, εξοικονομώ ενέργεια, προστατεύω το πράσινο).
Προστατεύω την περιουσία του σχολείου μου, τη διατηρώ καθαρή και σε καλή κατάσταση.
Παραδίνω στους δασκάλους μου ό,τι βρίσκω και δε μου ανήκει.
Φροντίζω να βρίσκομαι έγκαιρα στην τάξη μόλις χτυπήσει το κουδούνι μετά το τέλος του διαλείμματος.
Μπαίνω στην αίθουσα προσεκτικά, κάθομαι ήσυχα στο θρανίο μου και ετοιμάζω τα βιβλία και τα τετράδιά μου για το μάθημα που θα ακολουθήσει.
Συζητώ καθημερινά με τους γονείς μου για το πώς πέρασα στο σχολείο και μοιράζομαι όσα έμαθα μαζί τους.
Η συμπεριφορά μου είναι άψογη,  όπου και αν βρίσκομαι (στο σχολείο, σε επίσκεψη ή εκδρομή στην εκκλησία, στο θέατρο).
Ακολουθώ πάντα τους κανονισμούς του σχολείου μου!  Έτσι θα γίνω ένας υπεύθυνος, σοβαρός και καλός πολίτης.

Παιδαγωγικά Μέτρα Αντιμετώπισης Μη Αποδεκτής Συμπεριφοράς
Με βάση τους κανονισμούς του Υ.Π.Π., όταν ένα παιδί παραβιάζει έναν από τους κώδικες καλής συμπεριφοράς, τότε θα ακολουθείται η πιο κάτω διαδικασία:
1. Συζητήσαμε το/ τη δάσκαλο/α για τη συμπεριφορά του παιδιού και προσπάθεια από μέρους του για βελτίωση.
2. Προσωπική παρατήρηση και ειδοποίηση του γονιού/ κηδεμόνα του παιδιού.
3. Παραπομπή στη Διευθύντρια.
4. Παραπομπή του θέματος σε συνεδρία του Διδασκαλικού Συλλόγου, ο οποίος έχει τη δικαιοδοσία να αποφασίσει τα παρακάτω:
αποζημίωση σε περίπτωση ζημιάς
προσφορά κοινωνικής εργασίας στο χώρο του σχολείου με την παρουσία δασκάλου
στέρηση συμμετοχής σε ενδοσχολικές εκδηλώσεις και αθλοπαιδιές εντός του σχολείου για μια περίοδο, από μία μέχρι και τριάντα συνεχιζόμενες μέρες.

5. Σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις συστήνεται τριμελής επιτροπή που αποτελείται από τη διευθύντρια, μέλη του Διδασκαλικού Συλλόγου και την ψυχολόγο του σχολείου για εξέταση του θέματος. Ενημέρωση του Επιθεωρητή, ο οποίος σε συνεργασία με τη Διεύθυνση θα πάρει την τελική απόφαση… {αναδημοσίευση από Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού Δ' (ΚΒ)}

Δεν υπάρχουν σχόλια: